Sidor

måndag 30 september 2013

Lost in life...


Trött, trött, trött… Lusten till att äta bra och röra mig är helt borta! Måste bryta detta mönster! Har försökt lite halvhjärtat några gånger. Men så fort någon frågar om jag vill smaka godis eller bjuda på gotte eller kanske själv går i affären kan jag inte alls stå emot!! Jag är dötrött på morgonen och vill inte alls gå upp!! Så har det inte varit innan… Kläderna passar inte och jag orkar inte göra något åt det... Jag orkar inte hålla på med maten!! Har varit så lätt att kunna äta precis vad som  helst, typ lätta maträtter som falukorv, pannkakor och färdiga köttbullar, något som jag nästan aldrig åt innan. Helt lost är jag… orka skriva ner matlistor och förbjuda saker och hålla på att baka… ORKA!! Mycket lättare att stoppa det man är sugen på i munnen utan att tänka en extra gång….

2 kommentarer:

  1. Åh min lilla flicka.... du ska se att det snart blir bättre.Försök hitta lite struktur i dagarna, och att äta regelbundet. Kanske Ola kan hjälpa dig att någon gång i veckan laga kvällsmat, något som Du vill äta!
    kram mamma

    SvaraRadera
  2. Du kanske ska sänka ambitionsnivån lite och ta en sak i taget. Kanske börja med att dra ner på godsaker eller göra mindre portioner eller träna t ex bara promenera två dagar i veckan eller etc... Kanske inte behöver göra allt på en gång utan försöka hitta en balans i vardagen.

    Jag vet att det är lättare att hålla om man går in för en diet till 200 % men man ska ju orka leva också och inte bara fokusera på kost och träning. Försök väva in kosten och träningen så det blir hållbart i en "normal" vardag. Man ska tänka i första hand på hur man mår och på sin hälsa och i andra hand på vikten. Det är bättre att hitta en väg som är hållbar hela livet än att köra strikta dieter i perioder varvat med att må dåligt. Jag vill att du ska må bra hela tiden! :)

    Kramar från storasyster Ida (såg att jag är inloggad som Tobias men jag orkade inte byta :))

    SvaraRadera