Sidor

torsdag 23 oktober 2014

Vecka 30+1



Bebisarna väger säkert lite mindre
kanske 1.300 g. Men då har jag 2.6 kg bebis
i magen plus två moderkakor
plus två fostersäckar

Nu har jag gått 30 fulla veckor och jag är inne på 30-talet ;) eftersom jag bara ska gå till vecka 38 är det "bara" 8 veckor kvar :) ja det är ju sagt så iaf men vem vet, kan ju vara fullt på bb och inte tillräckligt med personal eller nåt som gör att jag får gå en extra vecka...

Börjar tänka på förlossningen. Och jag vill egentligen föda vaginalt men när jag tänker på hur hemskt det var förra gången med att det tog så lång tid, värkarna avtog av EDA:n, sugklocka, bristningar i underlivet, fick ha kateter i flera dagar efteråt... Tänk om jag inte klarar smärtan!!!??? Då tänker jag att det är nog bättre med kejsarsnitt... MEN!!! Då funderar jag på hur den operationen går till, för det är faktiskt en operation! Gör ett hål i magen och plockar ut barnen. Då mår man ju sämre efteråt!! Nej, vill inte det heller... kanske någon sådandär mirakelfödsel där man inte känner någon smärta och mår hur bra som helst efteråt! Ja tack :) för nu är det som att välja mellan pest eller kolera... så det får bli som det blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar