Sidor

söndag 3 maj 2015

Vera Vera Vera...

Vera har krånglat vid läggdags tre dagar i rad. Igår somnade hon strax innan 22 och Nora somnade som vanligt vid 19. Får försöka natta henne i vagnen som vi bara gör om dagarna... giv mig styrka!!!! Jag som ändå väckte Vera 16.30 för att hon skulle somna ikväll...

Dagen började med att göra iordning bebisar, väcka Teo som ska duscha, duscha själv, åka till maxi för att köpa present till Felix, vara på kalas på saltö kl 10, Ebba och jag tar en fika på stan, åka tillbaka till Saltö, åka hem (och ja, jag har med mig Vera och Nora hela tiden). Dessutom glömde jag flaskorna hemma så jag fick köpa nya på stan utan att koka. 
Leka med Teo medans flickorna sover i vagnen. Nora vaknar, gå in och göra middag, mata Nora, fortsätta med middag, väcka och mata Vera, fortsätta med middag, samtidigt som Teo ska experimentera och göra egen soppa som han faktiskt åt till middag ist för hemmagjorda hamburgare som jag gjorde. Teo busar med flickorna Medans jag plockar iordning efter maten. Teo ska pyssla egen fotobok. 

Min hjärna och kropp är Slut på energi. Vera somande precis i vägen och klockan är 20.15 så det blev inte så sent idag. Bara en massa skrik och panikgung i vagnen. 

Ska försöka ta det lite lugnt om Teo också kan vara lite lugn... han har en tendens att inte kunna sluta prata ;) men han är jätteduktig med Vera och Nora och pratar med dom när dom är ledsna. Ebba är också en pärla! Hon hjälper till med både barn och hushåll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar