Sidor

torsdag 15 oktober 2015

Alltså när händer det??

När ska dom sova en hel natt?? Eller iaf sluta äta på natten?? Eller iaf sova ett par timmar I sträck för att sen somna om snabbt?? Jag blir snart galen!!! 

Går och lägger mig kl 22. Strax där efter vaknar någon av barnen och väcker varandra. Nora brukar inte kunna somna om utan ligger och gnäller och småskrifter. Och då vill man ju inte att hon ska väcka Vera igen. Som man fått stå och vagga i sängen varvat med att man sätter nappen i Noras mun... jag tänkte att jag kanske skulle sluta med det här att mata dom på natten... men efter att Nora gnällt i 1,5 timme gav jag upp. Och nu hoppas jag att de somnade båda två. Ola tog Vera en stund och hon somnade inne hos honom. Tänkte att om Nora får ligga och gnälla lite så somnar hon till slut... Näää. .. Hon bara psykar sin mamma till bristningsgränsen. Så ja ist för att somna kl 22 så blir det 00.30. Och jag förlorar och ger flaskan! Och eftersom Ola ska gå upp och jaga imorgon så vaknar väl vi som vanligt av stök och bök i köket eller av valpen som gnäller. I morse vaknade jag 05.30. Och Vera strax där efter. Så att man är lite som ett vrak just nu är kanske inte så konstigt!! Alltså så här var det INTE med Teo vid 10 månader. Det har ju blivit bara blivit värre!! 

God natt!!!!

1 kommentar:

  1. Ååh fyyy vad jag känner igen det där:( Fast med EN bebis. Benji har alltid varit en anti-sleeper! Blev tokig och bröt ihop mest hela tiden!:( Han sov inte på nätterna och dagtid var det vagn eller bil som gällde för att han skulle somna. Tills han fyllde 1 år ungefär. Då kunde jag få honom att somna hemma - ÄNTLIGEN! Även om det tog tid varje gång... När han var 1,5 började han äntligen sova bättre om nätterna. Ingen tröst för dig att höra såklart:/ Lider med dig och hoppas det vänder SNARAST! Utan sömn blir man som du säger - ett vrak.
    Benji har fortfarande perioder där han är extremt svårsövd och vaknar ofta om nätterna. Men han somnar om betydligt snabbare nu och perioderna är inte lika långa.
    Kämpa på - det blir bättre. Förhoppningsvis väldigt snart. Kanske tänder som spökar?

    SvaraRadera