Sidor

torsdag 10 januari 2013

Morgondagens middag!

Har tränat idag. Och sprungit för första gången på flera månader. 3 km sen var jag DÖD! Men det är ju något iaf :) Nästa gång blir det förhoppningsvis samma eller längre.

När jag kom hem provade jag på något nytt. Kesopannkaka! Allt nyttigt som jag försöker göra brukar inte alltid lyckas så bra... Men det här var heeeelt ok! Glömde dock ta en bild på mästerverket :( Receptet kommer här:
1,5 dl Keso (såklart)
0,5 dl mjölk
2 äggvitor
1 matsked mjöl
1 matsked fiberhusk
Blanda och låt fiberhusken svälla 5 min.
Stek som en vanlig pannaka med lite smör. 
Lite svår att vända men det gick bra till slut ;)

Till detta hade jag lättkvarg blandat med blåbär!



Duktig som vanligt lagade jag matlåda ikväll. Rotmos och fiskgryta på lätt matlagningsgrädde. bara 4 % fett. Ja ja, jag vet!! Härdade vegetabiliska fetter, men om man ska vara lite nyttig måste det smaka gott också. Provsmakade och det blev riktigt bra! Herrgud vilken kock jag är!! jag bara skryter och skryter med min matlagning ;)

Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar