Sidor

lördag 8 juni 2013

LCHF-pannkaka utan grädde

Vikten har stått stilla ett tag. Eller rättare sagt gått UPP!! Måste göra några justeringar. Brukar alltid experimentera med min frukostpannkaka ;) är ju fett i ägg, mandelmjöl, turkisk yoghurt och stekfettet. Behöver man verkligen vispgrädde då. Jag har provat utan idag iaf. Och dom blev jättegoda! Och inte så där korniga som när man använder mycket mandelmjöl. Här kommer receptet till en pannkaka!

Pannkaka med turkisk yoghurt (LCHF)
2 ägg
1 msk mandelmjöl
2-3 msk turkisk yoghurt
1/2 msk fiberhusk
1/2 tsk bakpulver
En skvätt vaniljarom (kan skippa)

Blanda allt och låt svälla 5 min. Sedan är det bara att steka. 

Orkade inte värma hallon idag så tog lite turkisk yoghurt. Kanake inte der bästa om man ska dra ner på fettet kom jag på ;) inte vispgrädde iaf!

Jag stekte för första gången i kokosfett. Har hört att det ska vara bra ;) och så tål det högre temperatur. Luktade däremot inte så gott när man stekte. Men smakade ingenting. Däremot ger ju smör en godare smak när man steker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar