Sidor

fredag 14 juni 2013

Socker = gift

Nu har det gått ett par dagar sedan jag frossade choklad. 4 dagar för att vara exakt. Och jag känner att mitt humör börjar bli stabilt igen ;) Jag är piggare på mornarna också. Men är ju/har varit inne i en kämpig period på månaden också ;) Den där PMS:En är inte att leka med... Jag blir ett monster och jag lider verkligen med Ola och Teo. Förra månaden märkte jag inte av den alls då var jag duktig med maten och absolut inget socker. Men det är ju också så att det är olika varje månad. Ibland känner jag av det mer eller jättemycket ;)

Det här med socker är ungefär som att dricka alkohol... Hmmm vill jag bli dålig dagen efter och ha känningar ett par dagar innan man mår bättre?

MEN! Jag är ofta sugen och det här med att äta LCHF och inte behöva äta på 5-6 timmar. Det stämmer INTE för mig. Eftersom jag inte gått ner förmodar jag att jag ätit för mycket. Så jag ska fortsätta köra LCHF, eftersom jag mår så bra på det. Men kanske lite mindre portioner och vara bättre på att äta mer grönsaker.

Får helt enkelt testa mig fram och se vad som passar mig. Kanske mer kolhydrater då man ska ut och springa. för det har varit riktigt kämpigt...

Kampen fortsätter, på att må så bra som möjligt! :)

Trevlig helg!!

2 kommentarer:

  1. Hej! Följer din blogg flitigt :) Heja dig! Håller själv på att gå ner några kilon. Det som funkar för mig är helt enkelt att räkna kalorier och ligga på ett underskott. Då behöver man inte utesluta något utan kan äta vad man vill så länge man ligger på underskott. Detta hjälper mig att inte tröttna och tappa motivation eftersom jag kan äta precis vad jag känner för och ändå gå ner i vikt. Till min hjälp har jag en matvåg och en app som heter ShapeUp där man söker på livsmedel, nästan allt jag äter finns där. Man kan också lägga in egna recept på sånt man brukar äta. Jättesmidigt och enkelt, och att väga maten kommer man snabbt in i :) hoppas det var till nån hjälp! Kram Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja den appen har jag också använt mig av. Jättebra!! Du har ju rätt. Energi in egergi ut är ju faktiskt en logisk lösning. Varför ska det vara så svårt? ;) hur går det för dig då? Och hur mår du? Har du några sånadäringa favoriter du har svårt att motstå? ;)

      Roligt att du läser min blogg Sofie! Och lycka till!! :))

      Radera