Sidor

måndag 10 mars 2014

Cakepops

Gjorde cakepops för första gången. Är inte alls svårt. Men är många moment så det tar lite tid. Först ska man göra sockerkaka. Smula i bitar. Blanda i valfri frosting, eller något som gör att det blir lite geggigt så man kan rulla bollar. Typ jordnöttsmör eller philadelfiaost. Finns så många sätt, smaker och färger att göra det på att man får beslutsångest!! :)

Jag och Ebba gjorde med päronsmak, moccasmak, arraksmak och jordnötssmak. Mocca var favoriten, smakade som glasyren på kärleksmums :)

De ska in i kylskåpet, men innan dess smälte jag lite blockchoklad som jag doppade pinnarna i innan jag stack ner dom i bollarna. In i kylskåpet, smälta choklad eller melt drops som jag köpt på simsalabim. Doppa cakepopsen. Sätt i ett glas med socker i för att torka. Sedan är det bara att frossa!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar