Sidor

tisdag 22 september 2015

Alltså jag fattar ingenting!!

Vera har ALLTID krånglat med att somna. Särskilt på kvällen. De senaste veckorna har hon haft skrik fest på kvällen. När man lägger henne skriker hon bara. Har varit rädd att hon ska väcka Nora. Jag har försökt gunga i sängen och när hon bara skriker har jag tagit upp henne och gått ner med henne tills hon senare däckat i sängen. Ibland så sent som kl 23. I söndags fick jag nog!!! Hon gick ligga i sängen och skrika ett par minuter. Jag struntade i om hon väckte Nora. Men hon sov som en stock :) Sen la jag henne på rygg igen, stoppade i nappen, gav henne snutten. Hon skrek ett par minuter... sen gjorde jag samma sak ett par gånger. Efter 20 min sov hon!!! BLOOM!! 1-0 till mamma!!! Kändes som om jag vunnit något!! Ha ha!! Igår gjorde jag samma sak. Och hon låg i sin säng och sov kl 19.07!!! Vad skulle jag höra med all min fritid så här på kvällen??? Jo jag gick och la mig kl 21 ;) måste tillägga att Vera max får sova 1 timme på eftermiddagen annars kan hon vara uppe hur länge som helst. Så mycket som vi experimenterat och styrt sömn med ett barn har jag ALDRIG gjort!

Och ni ikväll!!! Gjorde jag samma sak. Och hon skrek inte ens. Hon låg i sängen efter vällingen och pratade lite. Så jag gick ner och var beredd på en massa skrik. När jag gick upp för det var misstänksamt tyst så hittar jag henne så här (bilden) hon hade t.o.m somnat utan napp!! Hoppas det inte var en engångs företeelse utan fortsätter så här :)

2 kommentarer:

  1. WOW! Vilken seger! HÄRLIGT för dig Elin! Jag vet PRECIS hur kämpigt det kan vara med barn som vägrar sova. Grymt bra kämpat och hoppas det fortsätter såhär nu!:D

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att det fortsätter så 😊

    SvaraRadera