Sidor

söndag 28 april 2013

LCHF

Har väl inte varit så förtjust i lchf efter att jag privade ketosdieten. Utan har varit kär i mina kolhydrater.

Men nu har sambon börjat med detta och jag har hängt på. Kan ju prova, är ju inte lika strikt som ketos. Och faktiskt efter en vecka så funkar det jättebra! Eller jag mår jättebra. Har fuskat med att äta Äpple på fikat på jobbet. Men maten är ju så god! Trodde det skulle vara svårt. Men man får ju äta rätt mycket och det är inte svårt att göra något hitte-på av maten hemma. Det svåra är nog snabba mellanmål. Tips någon?

Ikväll blev det grillad kyckling och coleslaw. 

Självklart åt jag lördagsgodis igår. Men klarat av att hålla mig från gotte idag. Och det har inte varit så svårt som det brukar vara...

2 kommentarer:

  1. Googla på "lchf mellanmål" så får du upp en del :) bl a dessa frallor gjorda på ägg, ost, fröer mm http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1654

    SvaraRadera
  2. Tack Ida :) ska nog prova något sådant :)

    SvaraRadera