Sidor

måndag 7 juli 2014

Uppdatering blödning

Har haft små blödningar i över två veckor nu. Så i ett par dagar har jag ringt runt olika instanser inom landstinget och fick till slut en tid på gyn idag. 

Allt såg bra ut :) Hon sa att jag inte hade något att oroa mig över även om det skulle fortsätta. Ca 30 % av alla gravida har blödningar tidigt i graviditeten. Kunde ev komma från den ena modekakan, men det kunde hon inte säga.

Hon mätte huvudena. Den ena var i v 15+1 (precis så vi har räknat från senaste mensen) och den andra 15+0. Så de växter ju rätt jämt än så länge :) Den ena modekakan låg långt ner i bakvägg och den andra uppåt.

Sååå häftigt att se dom igen. Se dom små händerna när de rör på sig :) Hon kollade även så att de hade urinblåsor och lite annat.

Bilden är från första ultraljudet vi gjorde i v 13. Om 3 veckor är det dags för rutinultraljud. Då hoppas jag att man kan se om det är pojkar eller flickor eller en av varje :)

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Va skönt att allt är bra!
    Ja undra vad det blir för kön på mina brorsbarn :) pojkar om man ska tro på gamla spådomar hehe! Fast en pojke och en flicka hade ju också varit roligt. Vi får helt enkelt vänta och se.. Spännande!
    Kram / Svägerskan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna!! :)
      Ja man har tänkt så mycket nu så nu är det bara att vänta. Om vi får reda på rutinultraljudet om två veckor så får du veta direkt :)
      Kram på dig Johanna!!

      Radera
  2. Vad roligt! Är så nyfiken på vilja som gömmer sig där inne!😃 Är så gla för er skull och du är så otroligt vacker! Kram

    SvaraRadera