Sidor

onsdag 10 juni 2015

Sommar

Idag har det känts som den första officiella sommardagen. Gick och hämtade Teo på dagis idag och han fick cykla hem. När jag kom fram till dagis skickades barnen kring vagnen. Lilla Astrid frågade "vad har du där i?" När alla barnen samlades kring vagnen blev Teo så stolt. Han berättade vad de hette, började busa med dom och visade de andra barnen hur man busar så fick de också prova. Ha ha!! Han ville hålla dom och det fick han. Han gick fram till sina kamrater och frågade om de ville klappa. Kändes nästan som en sån där "ta-med-dig-ditt-husdjur-till-skolan-dagen" men var verkligen jättekul att se vad stolt han blev :)

Teo och jag åkte iväg själva och storhandlade. Vi köpte även en vattenspridare som Teo ivrigt ville prova när vi kom hem. Ola satte igång den och jag tog med mig Vera och Nora ut för att titta. En I bärsele och en i sulky. Det har man fått lära sig som tvillingförälder, att vara kreativ :) vi tittade på pool också. Hade sett en på 2400 liter på Rusta för 299 kr. Men när butiksbiträdet förklarade att man behövde ha 10 olika tillbehör med ph-stickor, filter man ska rengöra och byta, olika klor pulver och tabletter, håvar och andra rengöringspylar så kände jag att det blev lite för mycket ;) tyckte ju att poolen var billig men alla grejer till kostade som FEM pooler!! Billigare med vattenspridare som bara kostade 99 kr :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar