Sidor

fredag 18 november 2011

Bestämma mig!!!!

Nu går allt bara utför och jag har inte riktigt bestämt mig att jag ska klara det. Alltså klara mig med godis en gång i veckan och äta nyttigt och normala portioner. Har jag inte bestämt mig att jag klarar det utan tänker. "Jag får se"... Då klarar jag det ALDRIG. Jag går från att tänka att jag ska bli fit, träna mycket och äta bra till att deppa och bara vilja äta godis. Och då vet jag redan från början att jag kommer misslyckas.

Väntar på att motivationen ska komma och jag vet säkert att jag har bestämt mig att jag ska klara det... Kan man bara vänta??? Eller är det något som man själv bygger upp?? Ska jag börja innan jul? Eller efter jul? Vilken sorts mat ska jag äta? Ska jag äta allt med måtta? Eller färre kolhydrater (utesluta kolhydrater helt är inte ens att tänka på)? Äta mindre fett? Eller bara räkna kcal? Jag får kanske börja när jag får lön och skriva matlista så att man slipper tänka på varje dag vad man ska äta? Jag blir tokig!!!

Jag ska iaf äta julbord den 2 dec och åka till Köpenhamn den 16 dec. Då blir det inte så mycket att tänka på maten... Hade varit roligt att få på sig sina byxor bara... Börjar bli kallt ute... suck... Jag är ju min egna fiende....

1 kommentar:

  1. Kanske inte ska överanalysera det utan tänka att du får äta ALLT med gott samvete. Fast ät det med måtta :) Detsamma gäller träningen. Det gäller att hitta en balans som man känner att man trivs med och kan leva med och må bra! Kramar

    SvaraRadera