Sidor

fredag 17 juni 2011

Vardagsmotion

Har installerat en app på min telefon. Där man kan se hur långt man går/springer hur snabbt man gör det och hur många kalorier man bränner. Få väl ta kaloriförbrukningen med en klackspark då alla är olika och förbränner olika. Skulle haft en pulsklocka... Det skriver jag upp på min önskelista =) Vart var jag nu?... JO!! Jag går ju varje morgon och eftermiddag och hämtar och lämnar Teo på dagis samt går till och från jobbet. Om det inte regnar. Då är jag lat och tar bilen ist. Använde den där appen när jag min runda på morgonen och det blev en sträcka på 3,2 km. Inte illa pinkat. På en dag blir det 6,4 km. Mer än en halv mil bara för att ta mig till och från jobbet och hämta och lämna Teo! Gör jag det alla dagar i veckan blir det 3,2 mil! 3,2 MIL!!! I bara vardagsmotion. Herregud vad bra!!

Måste också nämna att barnpassningen på gymet inte funkade igår. Så fick surt gå hem och var ingen solstråle direkt. Men när man är inställd på att träna och inte får det så förstördes hela eftermiddagen... Stackars Ola som fick stå ut med mig. Men efter jag lagt Teo var middagsmaten inte färdig ännu, så jag bestämde mig för att springa en runda ute ist. Var så irriterad och kände att jag hade energi till tusen. Tänke: "Jag får inte stanna en ända gång, jag ska sluta springa där jag började springa". Hade världens håll och kunde knappt andas tills jag kom till Dragsö... Då kunde jag andas ordentligt igen... Men vet ni vad?!?!?! Jag klarade att springa UTAN ATT STANNA EN ÄNDA GÅNG!! Och vet ni hur långt jag sprang?? 5,8 km! Jag trodde knappt det var sant! Har aldrig sprungit så långt innan... Blev riktigt imponerad och stolt över mig själv... Är forfarande ;) Medelhastigehet på 6,3 km/h och brände 489 kalorier... Hejja mig!!!!

Men nu kom jag på... Nu kan jag ju inte sänka ribban. Nu måste jag ju springa utan att stanna varje gång jag är ute och springer.... hmmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar