Sidor

torsdag 9 februari 2012

Dålig start...

... på dagen idag. Teo ville INTE borsta tänderna, vilket resulterade i en liten försening. Jag tog nappen och han fick stå kvar själv på toaletten tills han borstat tänderna. Och det funkade... Sen ville han INTE ta på sig sin overall... Hur kul är det när man är stressad, trött och inte alls på bra humör. Slutar ju med att jag blir arg på honom, som jag inte alls behövt bli... Åhhh vad jag känner mig som en bra mamma!!!! När vi kommer till dagis vill han inte gå in till frukosten utan bara gråter. Där står jag och försöker få honom att gå in och fröken gör ingenting. Tur att jag inte fick står där allt för länge innan det kom någon annan som tog honom direkt så jag kunde gå... Var ju redan sen... UNDERBART START PÅ DAGEN!!!


Så på väg till jobbet när man är irriterad och putt börjar man tänka på allt annat som är dåligt... Jag åt en massa kakor igår. Nettan på jobbet fyllde 50 år så hon bjöd på Sverigekaka, päronbeskvier, någon nöt- och chokladkaka och mördegskaka. Då kunde jag inte låta bli. Sedan blev det kalas på kvällen hos familjen Ottosson. Gottig smörgåstårta och päronbesvier där också och prinsesstårta... Imorgon ska jag på kalas igen... I helgen ska vi mysa med barnen. Lär ju bli en hel del gotte. Jag vet att det är jag själv som stoppar allt i munnen. Men just nu är motivationen nere och står det mitt framför nästan så är det skitsvårt... MOTIVERA MIG!!! SNÄLLA!!!


Alla kläder sitter tajt och jag undrar om jag någonsin kommer få på mig mina byxor så att de sitter bra igen. Jag är motiverad i vissa perioder och när jag få mina dippar så bara frossar jag. Det är det som är mitt problem. Jag kan INTE äta med måtta!!! En liten choklad bit?? NEJ!! En hel chokladkaka!!! Ett hekto godis??? NEJ!! Ett KILO godis... Det måsta vara slut i skålen annars tänker jag på att det finns kvar och måste äta upp det... Snart ger jag upp helt, för jag står ju bara stilla... Eller går upp... Jag mår bäst när jag får träna, och det har jag inte gjort på länge. Efter nästa helg, då jag ska åka polenfärjan med Mikaela =), då ska jag börja ta det lugnt med festandet. Får hålla mig till 1 gång i månaden. För jag märker hur trött jag blir och hur mycket gotte jag äter när jag är bakis... Ser inte riktigt mållinjen längre... Nu blir det att försöka peppa mig själv hela dagen, så att jag blir på bra humör...

Men jag ser verkligen fram emot nästa helg då blir det mys med Mikaela. Vi ska ta hand om oss med lite spabehandlingar på färjan :)



2 kommentarer:

  1. Min lilla Elin.......
    Allt är så jobbigt för dig nu, försök äta allt men med måtta! kanske du ska skriva upp varje dag ditt intag som ett litet kom ihåg, typ viktväktarna.
    Och när du köper godis....tänk då på den fina godiskålen du gjorde till mig i keramiken (från år 2000) Lagom storlek på skål och lagom mycket godis som får plats i den.
    kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta mamma! Har installerat en app i mobilen där jag skriver upp allt jag äter och när jag tränar och så... Hoppas det ska få en att få lite perspektiv på det hela...

      Radera