Sidor

fredag 9 augusti 2013

Hur ska man äta för att må bra??

Jag påverkas väldigt mycket på den kost jag äter. Men när jag går in för något blir jag så fanatisk och det håller ju inte i längden! Har ju gått på strikt LCHF och räknat kalorier i minsta detalj. Igår åt jag pizza. Inte så mycket. Så då känns det ok. Var dessutom ute och sprang senare på kvällen. Annars har denna veckan ätit lågkolhydratkost. Ingen pasta och ris. Istället grönsaker och kött. Och ätit hembakat LCHF-bröd och ägg till frulle. Idag var det lite brått på morgonen och mitt bröd var slut så då slank det ner en vanlig vit brödskiva. OCH!! Jag fick inte panik över det ;) Har också under veckan ätit två rutor mörk choklad.

Igår fikade vi och firade Olas son Filip som fyllt 15. Men jag åt inga kakor!! :) Har fortfarande ingen plan hur jag ska äta. Känns konstigt eftersom jag alltid har haft det senaste tiden. Får väl försöka bli lågkolhydrat och om det inte finns alternativ till det så får det väl funka ändå!! :) Kanske inte ska tänka på det så mycket?? Bara låta bli pasta, bröd osv så gott det går pga att jag mår så mycket bättre då. Och så får det komma av sig själv.

Godiset då? Chokladen då? Jag ska verkligen försöka måttliga mängder!! Hmmm, ja det går säkert bra ;)

Det blir vad det blir. Nästa vecka har jag ändå kommit på något annat jag ska prova. Periodisk fasta, GI, LCHF eller räkna kalorier igen, bara äta godis en gång i veckan, inget godis alls, träna fem gånger i veckan, springa ett maraton, ja den som lever få se vad jag har för planer här näst. Men man ska väl leva i nuet? ;)

4 kommentarer:

  1. Jag ska köra 5:2 nu tänkte jag ;-) men hålla lågkolhydrat de dagar jag äter !

    SvaraRadera
  2. Låter bra Anna! Varför ha det jobbigt alla dagar i veckan när det räcker med 2 ;) har provat det själv. Funkade bra för mig :) kommer gå super!

    SvaraRadera
  3. Ok :-) åt du eller höll du dig till pulver de 2 dagarna ?

    SvaraRadera
  4. Drack som pulver men färdigt på flaska. Mer protein i. Morgon middag och kväll. Plus ett ägg på morgonen. Första gången jättejobbigt. Sen gick det bra :)

    SvaraRadera