Sidor

fredag 20 juni 2014

Tillökning i familjen

Familjen melkersson ska få tillökning. Kan ju säga att de senaste månderna har varit lite kämpiga. Främst med illamående. 

Vi bestämde oss för att göra ett serumprov. Ett blodprov man ska göra i v 14+0 för att kolla riskerna för down syndrom. Så därför var vi tvungna att göra ett ultraljud för att fastställa vilken vecka jag är i. Det ultraljudet gjorde vi i onsdags. Och vad kul att få se lille plutten. Längtade efter att se det röra sig och ett hjärta slå. Eftersom man inte känner något mer än illamående.

Där på skärmen såg vi ett hjärta slå och en bebis röra sig. BM mätte och skrev ut bilder. Jag var i vecka 12+2. Helt plötsligt säger BM: Nej men här går det inte göra något blodprov.
Va?? Är det något fel tänkte jag??
BM sa: nej, för det är två!! Har ni tvillingar i släkten? 

Va?!?! Ola och jag och Ebba var i chock!! Hade inte en tanke på att det kunde vara två. Vara bara glad att få ett ultraljud tidigt i graviditeten eftersom förra graviditeten var rutinultraljudet det första. Kändes som i en film eller att det inte var jag som var där. Någon annan berättade om sin egna historia när de upptäckte tvillingar. Men där var dom! Båda rörde sig och två hjäran slog. Chockad och rörd gick jag därifrån och det första jag gjorde var att ringa min mamma... därefter alla andra som jag känner. Och alla blev lika chockade! 

Allt jag hade planerat i mitt huvud inför ett barn till med säng och vagn och ledighet från jobbet kan jag ju glömma. BM sa att en tvillinggraviditet är mycket jobbigare. Dubbelt upp!! Och kan räkna med att bli sjukskriven runt vecka 24. Haft lite panik inför allt. Hur ska jag klara detta???

2 kommentarer:

  1. Du kommer att fixa det galant för du är en supermorsa !!! O behöver du xperthjälp som kommer supernanny Anna ;-) ♥

    SvaraRadera