Sidor

söndag 30 november 2014

Lite av varje

Om man är tre personer som ska plocka lite av varje av hemmakvälls godis så finns det risk för att det blir 2 kg... gott men vi orkade knappast äta upp allt!!

Fick förresten provsvar från mvc på gallsyraproverna. Lite förhöjt bara så de kallade det en mild graviditetsklåda. Ska ta nya prover på onsdag så att de inte är förändrade.

Tror man får någon slags särbehandling när man väntar tvillingar. Visst finns det mer risker och det räknas som en riskgraviditet och jag önskar att alla fick den uppmärksamhet och bra vård jag har fått. Men tydligen är det inte alltid så. Pratade med min syster häromdagen och hon hade mycket värre klåda än jag har. Hon rev upp händer och mage och fick sätta kylklampar på sig. Och hon fick en salva... jag bara nämde att det kliade för min barnmorska och jag fick ta prover två dagar senare och när de upptäckte höga värden fick jag tid till förlossningen för ctg och ultraljud direkt. Vilken skillnad! 

Nu på tisdag är det dags för tillväxtultraljud igen och jag är så nervös och förväntansfull på om vi kommer få datum för snitt om de fortfarande ligger i säre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar