Sidor

tisdag 4 november 2014

TUL

Idag var det tillväxtultraljud igen. Mamma var med denna gången. Båda tjejerna har legat med huvudet ner från till v 28, alltså förra ultraljudet. Då hade högertvilling sätesbjudning. Men eftersom det inte är den "ledande" tvillingen, den som ligger längst ner, gör det inget. Man kan föda vaginalt ändå. Bara ledande ligger med huvudet neråt. 


Men vet ni vad!!! Idag var allt tvärt om och bakofram!!! Ledande ligger i säte och den andra med huvusett neråt. Om de ligger så här till nästa ultraljud planeras ett kejsarsnitt. Det här väntade jag mig inte!! Jag har ju sagt att det får bli som det blir, men senaste tiden har jag faktiskt varit mer inställd på en vaginal förlossning. Så nu blev jag lite nervös... Ska inte ställa mig in på någonting nu. 





Ultraljud på förmiddagen och läkarbesök på eftermiddagen. Så då passade jag på att luncha med syster Ida och hälsade på henne på jobbet :)

2 kommentarer:

  1. Precis sådär gjorde mina bebisar också! Slutade med snitt, men oj vad det känns som att det var lite fuskförlossning, gick huuur bra som helst! ;)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det gick bra! :) man oroar sig ju lite för tiden efter med snitt och stygn och om det gör ont och allt! Men man måste ju göra vad som är bäst så då går det bra med "fuskförlossning" också ;)

    SvaraRadera