Sidor

fredag 17 maj 2013

LCHF-Frallor

Jättegott recept!! T.o.m Teo tyckte om dom :) Tycker nästan att de är godare än vanliga frallor! Har gjort de ett par gånger nu. Och de två senaste gångerna har jag faktiskt lagt till ingredienser. Eftersom min mage behöver fibrer för att fungera på LCHF så la jag till krossade linfrön, fiberex och vatten. Vatten pga fiberex.
Här kommer receptet!!!

Frallor  (6-8 st 175 grader)
Ingredienser
- 2 ägg
- 50 g smör
- 2 dl turkisk yoghurt
- 0,75 tsk salt
- 2 tsk bakpulver
- 2 dl mandelmjöl
- 1 dl Pofiber
- 2 msk fiberhusk

För att göra frallorna "grova" tillsätt också:
- 2-3 msk krossade linfrön
- 2-3 msk Fiberex
- 2-3 msk vatten

Gör så här:
1. Blanda samman ägg, smält smör, yoghurt, salt och bakpulver.
2. Häll i resten av ingredienserna och blanda väl. Låt stå 5-10 min.
3. Rulla till bollar (6-8 st) och lägg på bakplåt.
4. Strössla med tex sesamfrön eller vallmofrön.
5. Grädda i 175 grader i 20-25 min eller tills frallorna fått en fin färg.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar