Sidor

tisdag 21 maj 2013

Ont!

Var sååååå trött i morse. Kändes som om jag gick i sömnen när jag gick morgonpromenaden. Hjärnan har liksom inte hängt med på hela dagen och jag har fått huvudvärk också. Jag hoppas innerligt på att det är den här "övergångsfasen" då kroppen hamnar i ketos. Då kroppen får en extra förbränningskick och börjar gå på fett istället för kolhydrater. Jag inbillar mig det iaf! Kanske beror det också på abstinens? Efter socker/kolhydrater?

Läste att en som är sockerberoende tänker lite annorlunda än en som inte är. Tex: man har svårt att tacka nej till fika. En som inte är sockerberoende kanske tackar ja och tar EN eller om dom inte är sugna så är det lätt att inte ta något. Och har man en stor godis skål och känner att man MÅSTE äta tills allt är slut och sedan mår dåligt över det ist för att äta några bitar tills man är nöjd. Att tänka på den där goda efterrätten innan man ens fått in huvudrätten... trodde inte jag var sockerberoende.  Men efter att ha läst lite kanske man inser att man är? Jag trodde att alla tänkte så ;)
Jag kan tänka på måndagen att jag längtar till lördagen för då är det godis. Det går inte köpa liiiite för tänk om jag inte skulle bli nöjd. Helst ska man ju må lite illa för då vet man att man liksom är helt nöjd! När lördagen kommer kan jag tänka på morgonen att jag vill att det ska bli kväll för då får jag äta mitt godis. Eller så nallar jag ur påsen hela dagen och upptäcker att det här räcker ju inte tills ikväll... får nog köpa mer...

Nää... här ska saneras! Kroppen ska renas! jag tror att jag kan klara det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar