Sidor

tisdag 5 juni 2012

Snurr i kolan

Haft så mycket att tänka på sista tiden. Träningen har kommit på sistaplats. På helgerna har vi varit i huset hela dagarna. Och igår hände det något tragiskt. Min bil dog!! R.I.P min lilla Saab 9000 CSE. Min pärla som jag kommer sakna så mycket. Lär ju aldrig skaffa en turbo igen. Fick denna bilen av min morbror. Kopplingen gick sönder (eller vad man nu säger). Och det kommer kosta MINST 5000 kr att fixa. Och den är ju värd någon tusenlapp mer än det. Nu när man ska bosätta sig på landet är det bättre att köpa en mer bränslesnål bil och en man kan lita på lite mer... Ska titta på en Ford Focus flexifuel i em. Får se om det är något att ha. Jag klarar mig INTE utan bil. Särskilt inte nu när vi måste åka till huset och köpa byggvaror m.m... Olas bil är för tillfället på verkstaden så nu har vi ingen bil alls.

Just nu snurrar det massa saker i huvudet! Värmepumpar, varmvattenberedare, få lägenheten uthyrd, hitta ny bil, köpa och framför allt välja kakel för till helgen då det ska börja kaklas i badrummet... Tapeter, beställa vitvaror. Måla... Och så har jag en liten treåring också ;-)
Har fryst mitt gymkort i 3 mån. Juni-aug för att jag känner att jag inte har tid. Ska lägga all energi på att bli färdiga i huset... Och på familjen såklart... Då blir det ingen tid till träning. Kanske lite promenader eller löprundor.. men inget gym...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar