Sidor

måndag 9 januari 2012

Långhelg!

Varit ledig en extra dag denna helgen. Och jag har fått sååå mycket gjort. Rensat Teos och mina kläder. Ska bara lägga upp bebiskläderna på Tradera också, men det tar jag en annan dag ;) Plockat ner julsakerna, storstädat, träffat kusin Signe, häslat på Morfar och Inger och träffat Line. Så jag har hunnit med endel. Och Teo har hjälp till. Brukar bli lätt handikappad när jag har Teo med att göra nyttogrejer. Men han fick vara med eller så lekte han eller tittade på tv. Nöjd var han för det mesta iaf... Särskilt roligt tyckte han det var när vi skulle ta ner granen... Den barrade något kopiöst!! Den hade ju inte sugit upp något vatten... Teo fick gå med damsugaren efter mig som sopade. Dessutom så fanns det en pigg längst ner i julgransfoten som Ola upptäckte igår.... Inte undra på att jag inte fick loss granen från början. Jag skakade och svor och barren bara flöt. Jag tänkte för mig själv: "ALDRIG MERA EN RIKTIG GRAN!!! Nästa år blir det plastgran". Nu står den ute på balkongen och jag låtsas som om jag inte vet att den finns där...

Skulle egentligen haft en sockerfri helg. Men det sket sig igår. Vi firade lillasyster Jenna hos pappa igår. Då blev det glass, maräng, grädde, banan och chokladsås. Var såååå nära på att köpa godis på vägen hem. Ringde till Ola och skulle fråga om han också ville ha. Men han svarade inte så... Så jag fick tänka själv om det verkligen var värt det. NEJ! Det blev inget godis =) "Bara" glass och annat gott... Ha ha!

Idag hämtar mormor på dagis så att jag kan träna Kettlebells. Hoppas att jag inte får lika hemsk träningvärk denna gången!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar