Sidor

måndag 30 januari 2012

Tänker och tänker och tänker...

Är inne i en period där jag inte riktigt vet vad jag vill göra. Har varit hemma med min Teo en hel vecka, vi har båda varit sjuka, och det har varit supermysigt att bara få "vara" med honom. Det var längesedan känns det som. På veckorna är stress till dagis hem och försöka umgås lite om man inte ska laga mat. 2 timmar har man på sig på kvällen... Och på helgerna gör man en massa saker så denna veckan har varit jättemysig för Teo och mig men samtidigt lite depp för jag har inte kunnat träna någonting och jag har ätit gotte varje dag. Så jag har minst gått upp 1 kilo... 

På jobbet är det rutin som vanligt. Är inne i en period där jag tycker att det är lite tråkigt. Vad skulle jag vilja göra istället då? Inte sitta i kassan på ICA eller städa eller gå arbetslös heller för den delen. Vad är ett drömjobb? Tänk att kunna göra något eget. Styra sitt egna arbete. Göra ett jobb av något man brinner för... Och vad skulle det vara?? Blir nog snart lite roligare på jobbet... Kommer ju alltid i dippar från och till. Jag vill ju inte tjäna mindre pengar än vad jag gör nu. Men om jag fick göra något som jag verkligen tyckte var riktigt roligt kanske det är värt att tjäna mindre?? Men tänk om man hade vunnit en massa pengar. Då hade man ju kunnat göra vad man ville... Ska nog köpa en trisslott idag, känns som om det är rätt dag att göra det på...

Jag bara tänker och tänker och tänker... Lite konstigt för jag har inte tänkt så här mycket innan :P Men man vill ju inte sitta på ålderdomshemmet och tänka på allt roligt man KUNDE gjort men bara inte gjorde det för att man är bekväm... 

Mysa i solen med dom man tycker om?? JA TACK!!
Och när ska man göra det?
När han man sparat ihop pengar till det?
När tar man tag i det?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar