Sidor

torsdag 19 januari 2012

Motivation

Ibland finns den där och ibland inte. Men jag har kommit på att ibland måste man hitta den själv. Vad motiverar dig till att träna, äta bra mat och undvika socker? Eller kanske något annat? Det är roligt att träna. Jag mår bra efteråt och när jag ser resultat får jag en underbar känsla i kroppen. Tänker jag på det triggar det motivationen lite. Vill känna mig snygg i ett par jeans utan att behöva tänka på att ha stora tröjor till. Andra människor motiverar mig också. Kan kika runt på olika bloggar. Prata med mina kompisar... Prova kläder och lyssna på musiken jag tycker om...

När ni känner att motivationen sviktar prova att hitta det som du mår bra av och motivera och peppa er själva. Du väljer inte alltid hur du mår eller vad du känner men du kan välja hur du hanterar dina känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar