Sidor

tisdag 10 maj 2011

En sån där dag...

... då allt känns blä! Är jättetrött efter intensiv dag på jobbet. Hade helst bara lagt mig i soffan när jag kom hem och stannat där tills jag går och lägger mig. Men det kan jag självklart inte göra, som tur är kanske. Måste ju ta hand om min 2-åring. Lagade mat ist för soffan. Och självklart åt jag för mycket. Kunde ätit något godare ist för den extra maten... Och jag tänker bara på choklad. Kanske skulle jag må bättre om jag åt den de där chokladmuffinsarna jag har i frysen?? Nej nej nej!!! Vilken ångest jag skulle få om jag åt dom!! Vilket misslyckande eftersom jag bara äter gott på helgen. (eller försöker rättare sagt). Men jag kanske blir gladare?? NEJ!!! SLUTA NU!! Och jag tänker på alla negativa saker. Eller är det saker jag bara hittar på för att jag är bitterfi**a idag?? Hade nog inte hakat upp mig på sånna saker om jag mått lite bättre... Eller??? Och jag känner mig som ett stort äckligt fläskberg... Tur att inte min lilla pojk varait alltför trotsig i eftermiddag, då hade jag nog börjat gråta också! Ha ha!

Min egenställda diagnos är: PMS!! Men vad vet jag?! Förhoppningsvis är det det. För jag HATAR att vara negativ och bitter. Jag tänker för mig själv: "Jag är inte sån här egentligen." Men eftersom jag är sån nu så är jag väl det.... Men jag gillar det inte!!!

Blä för denna dagen!!!


2 kommentarer:

  1. Imorgon är en annan dag! Man måste ha en sån dag inemellom annars får man inte med sig lyckoruset de dagar allt är bra og lyckan är fullständig! Love you systeryster...

    SvaraRadera
  2. Ja det e garanterat pms min e med på G.. och då är man ju som man är.. skönt att det går över.. :-) Å när min kommer kommer jag låta mig synda lite.. man går ju ändå ner när mensen går över ;-)

    SvaraRadera