Sidor

torsdag 10 februari 2011

Äntligen...

... har jag bakat färdigt... Man tror att det ska gå på en timma, ist tar det två och en halv! Fanny, en kollega, och jag tänkte överraska våran chef imorgon då han fyller år :) Fanny har bakat muffins och jag har bakat päronbiskvier. Hade dom inte tillräckligt länge i ugnen så de blev lite kladdiga. Tänkte frysa in de som blev över och ha dom på Teos 2 års kalas. Men jag får väl skänka bort dom ist ;)

Vet inte hur de smakar heller. För jag har inte provsmakat. Inte ens slickat av fingrar, skedar eller skålar ;) Riktigt stolt är jag, men det var lite jobbigt... Fick lite choklad på fingret och min första refelx var ju att slicka av det. Hade jag gjort det hade jag förmodligen slickat rent hela skålen... ha ha! Allt eller inget när det gäller mig!!


Stolt över mig själv att jag inte smakde nåtgot.
Men det gjorde ont i hjärtat att skölja ur skålen med
smörkräm när det fanns lite kvar....
som jag hade kunnat äta upp ;)


Hmmm... vissa blev mindre bra så att säga.
Kladdigt värre! Längre tid i ugnen nästa gång...


De "lite bättre" kakorna.


Slutresultatet :)

2 kommentarer:

  1. Haha, har också bakat päronbiskvier. Fast jag smakade en hel del medan jag bakade :-) Tar ganska lång tid att få till dem men det är det värt för de är supergoda!!

    SvaraRadera