Sidor

torsdag 24 februari 2011

Ett brev...

... låg i hallen idag bland alla räkningar. Var något mjukt i det? Har jag beställt något på nätet eller köpt något på tradera som jag glömt bort att jag köpt? Är det en stor fet räkning på det? Kan nämligen betälla saker och sedan glömma att jag beställt det... Har hänt förr... Men vet ni vad som var i kuvertet?? JO!!! En stor FET räkning på en bröstoperation ;) Och lite annan rolig information. Det mjuka som låg i var några sorts desinfektionssvampar av något slag som jag ska tvätta mig mig kvällen innan och på morgonen jag ska opereras. Fanns också ett avtal och häslodeklaration...

Det jag ska tänka på innan op är:
- Fastande från kl 24.00 kvällen före op. Inte röka, snusa eller tugga tuggumi 4 tim före op. Nikotinplåster är ok att använda. Får dricka vatten, kaffe och te (utan mjökl) fram till 4 timmar före op.

- Tvätta bröstkorg, armhålor och navel (med svampen) kvällen före op och op-dagens morgon.

- Ta med en sport bh.

- Raka dig under armarna senast 5 dagar innan op, för att undvika småsår som gärna uppstår.

- Ta med något du slipper "dra över huvudet" tec en kofta eller blus.

- Lämna gärna dina smycken hemma och är du piercad ersätt med plastsmycken.

2 kommentarer:

  1. Spännande! Nu är det inte länge till OP :)Ska bli så kul att se det resultatet sen när det är färdigt.

    SvaraRadera
  2. Ja!! Oj vad jag längtar!!!! =)

    SvaraRadera