Sidor

fredag 4 februari 2011

Måste hitta ny energi!


Hoppas att jag vaknar imorgon med ny energi! Har varit en tuff dag på jobbet idag... Teo skulle egentligen till sin pappa denna helgen och jag hade planerat in sovmorgon, träning, storhandling och städning. Men sovmorgon på placering
#1. Men Teos pappa har fått en infektion i kroppen och varken han eller jag vill riskera att Teo smittas. Så det får bli som det blir och få ta det på bästa sätt helt enkelt... Ikväll har jag haft myskväll med film och nötter med älskling och barnen... Lite gladare och piggare blir man allt av pussar och kramar av kärleken =)

Men energin börjar ta slut. Första gången på länge jag känner att det tär på att vara ensamstående. Teo vaknar minst en gång varje natt för välling ibland två... Föröker att bara ge honom välling efter 02 på natten. Vaknar han innan dess försöker jag få honom att somna om med min vackra sångröst ;) Sen har jag min underbara familj som kan passa Teo så att jag kan komma iväg och träna. Det är min Elin-tid. Det har ju blivit mycket de senaste veckorna, 3-4 gånger/v. Och jag bara älskar det! =) Men energin räcker inte riktigt till till allt. Hur ska man hinna med, matlagning, disk, städa, träna, jobba, tvätta och det viktigaste av allt; umgås med Teo!

Helgerna är alltid bäst =) För det är då man hinner med ALLT.Morgondagen ser jag fram emot. Då ska jag och Teo äta frukost ihop, Teo äter ju annars på dagis, kl 10 ska jag träna bodypump. När Teo sover blir det disk och städ i den mån man orkar. Efter det, en efterlängtad träff med Sara och Svante =)

1 kommentar:

  1. Hmm det er en utmaning det där at få en fin balans...man måste få lov til å slappa in emellom oxå. Vet du jeg ska prøva meditasjon har jag bestämt...lørdagskram fån syster i Oslo

    SvaraRadera