Sidor

lördag 3 september 2011

Frukost

Jag var sååååå sugen på bröd och ägg idag! Jag som aldrig äter bröd. Kommer inte ihåg när jag åt bröd till frukost innan. Så jag skippade proteindrinken idag och stekte mig ett ägg till min smörgås =) Gröten är ett måste! Min mage har vant sig vid den och den blir inte sig själv utan... GUDOMLIGT GOTT och mätt blev jag! Allt detta och ca 300 kcal =) Perfekt!

Man säger ju att man ska hålla sig mätt länge på gröt. Men jag blir hunrig direkt en morgon då jag bara käkat gröt. Läste i min tidning igår i en frågespalt om en tjej som upplever samma sak. Paulun hade svarat att det är ju så kalorisnål mat och det innehåller bara 1 dl havregryn som ansvällt i ca 2 dl vatten så det är ju inte så mycket. Att man borde komplettera med något annat. Typ ägg eller smoothie.

Nu ska jag förbereda mig inför bodypumpen som börjar kl 10. Sen blir det staden. Ska se om jag kan hitta något billigt linne eller tröja eller något liknande. Vi ska nämligen på kräftskiva ikväll... Jag ska köra, så det blir nyktert. Men det blir en utmaning att bara äte lite. Och inget gotte som det förmodligen kommer bjudas på... Håll tummarna för att jag ska stå emot. Måste tänka på att äta bra saker under dagen så att jag inte är superhungrig ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar