Sidor

söndag 20 juni 2010

Möhippa

Igår åkte jag till Göteborg för att vara med på min systers möhippa =)

Hon blev väckt av sin blivande man kl 06.30 på morgonen och fick en packlista. Han skjutsade henne till stationen och där väntade en kompis på henne. Dom tog bussen från Oslo till Göteborg. Men det Marie inte visste var att två kompiar till från Oslo skulle vara med. De tog en buss 15 min tidigare och tog emot henne på stationen i Göteborg. Där möts hon upp av ännu en kompis.... De går till parken för att käka lunch, där finns ytterligare en vän som väntar =) När hon tror att alla har anslutit sig och de börjar plocka upp lunchen kommer vi uppsmygandes och när hon får se "Karskrona-gänget" med vänner från förr och tre systrar börjar hon lipa ;) Men som det såg ut så var det inte första gången den dagen.

Äter lunch, Marie visar sina skills i fotboll, vi åker till Gökboet för 5-kamp. Hur roligt som helst!! Toa-race, bunjy-run, jätteboxning, mekanisk tjur och sumobrottning. Efter 5-kampen bastar vi och gör oss fina. Vi åker till en av kompisarna i Göteborg och lagar tre-rätters. En låååång dag, m en helt underbar =) Stackars Marie hade varit på jobbefest dagen innan och vaknade med feber. Men lika go och glad vad hon för det ;) kl 02 lägger jag huvudet på kudden och somnar gott.

Ser fram emot syster bröllopsdag. Hon kommer vara såååå fin och inget öga kommer vara torrt!

Kommer uppdatera med lite bilder senare, då min syster Ida kommit på hur hennes nya kamera fungerar och då hon hittat alla sladdar så att hon kan föra över bilderna.

Medans jag har varit på galej har Teo varit hos Morfar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar