Sidor

tisdag 15 juni 2010

Sovmorgon? Skulle inte tro det....

Sedan Teo börjat på dagis har han inte sovit hela nätter utan vaknar någon gång mellan 04-05 för välling... Undra vad detta kan bero på?? Är det för lite sömn på dagarna på dagis?? Fast han sover ju längre om dagarna hemma men sover fortfarande inte hela nätter... Jag blir inte klok på detta?! Tyckte ju att han sov så bra när han somnade 19 och sov fram till 07 på morgonen. Han är ju inte trött för att sova på förmiddagarna längre. Jag tänkte att jag skulle provat att lägga honom 2 ggr i helgen, en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen... Men han ville ju inte sova då jag tänkte lägga honom! *suck* Nu är det 18 som läggningstiden är och 06 då vi stiger upp... Men man kan ju inte alltid få som man vill ;)

Nä nu är det läggdags om man ska vara människa på jobbet imorgon.

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Jag har oxå funderat på det där med sömnen. Men vill hon inte sova så kan jag ju liksom inte göra något åt det?? Hon sover ju endast 1 gång men har hon sovit endast 30 min på fm så skulle ju hon behöva 30 min på em men det är liksom inte alltid hon vill sova ändå även fast hon bara sovit 30 min på hela dagen???!! Skumt det där!
    Vi har börjat med att lägga ett gosedjur uppe vid sidan av huvudkudden och sen hennes favoritbok nere vid fotändan mellan spjälskyddet och sen har hon ett par tygklossar med olika motiv på som jag lägger nere vid fotändan. Idag gick vi in kl 07.15 och då satt hon och plockade med grejerna :)
    Marcus hade hört henne kl 05 en morgon men sen somnat om, när han vaknade igen vid 06.30 så hörde han henne fortfarande sitta där och prata :) man vet ju att hon inte kommer nånstans och hon är ju inte ledsen så då kan hon ju få sitta där och jag får sova :)

    SvaraRadera
  2. I morse fick han välling kl 05. Han var nog vaken 1 tim efter, och sedan somnade. För jag låter honom också ligga i sängen men vaknar till till om tätt och hör honom prata där inne. Gosar med snutten och slår nappen på spjälorna. Skriker han inte så antar jag att han trivs :) Men vilken bra idé! Ska nog lägga dit lite leksaker... mjuka sådana som inte låter ;) Så kanske man får sova lite länge på helgerna...

    SvaraRadera