Sidor

tisdag 22 juni 2010

Tisdag


Tiden gick snabbt på jobbet idag. En flytt och mycket att göra. Jag gillar när det mycket att göra. Att man gör layout efter layout och vet att något väntas att ta tag i när man är färdig med det man håller på med =) Men det finns ju en gräns mellan ett bra flyt och stress... Men någon stress hoppas jag inte på när vi börjar skickar tidningen på tryck nästa vecka.

Har gått och lämnat Teo på dagis denna veckan. Så det blir en liten extra promenad. Är så skönt att gå på morgonen. Särskilt när solen lyser och man går längs kajen och ser ut över havet. Det är en skön start på dagen =)

Hade tvättstugan idag. Trodde jag... När jag kom nerkonkandes på två påsar tvätt, en kasse med tvättmedel och en unge på armen så var det någon i tvättstugan och jag utbrast: "Har du tvättstugan nu?" Och det hade han. Jag hade tvättstugan igår?!??!?! Oh no! Jag som skickade med mamma tvätt i förra veckan för att jag hade så mycket tvätt.... Men han var så snäll så! Jag fick börja tvätta redan en timma senare. Fick dock vänta lite på torkskåpet. Men väldigt snällt av honom. Han såg väl min förtvivlan när jag fick se att det inte var min tur i tvättstugan ;)


Idag berättade de på dagis att Teo hade fått en litet utbrott. Han hade velat gå ut och stod och drog i grinden ut. "Nej", sa fröken. "Vi ska äta smörgås innan vi går ut". Då gick han till grinden utanför matsalen istället. Men saken var den att de skulle inte äta mellanmål förrän om 10 min. Så när han märkte att ha inte fick någon smörgås satte han sig på govlet och grät och skrek som om jorden gått under. Ja, hans matlust är det inget fel på ;) Fröknarna bara skrattade när de berättade....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar