Sidor

fredag 13 april 2012

Det blir vad man gör det till

Igår fick jag avboka Kettlebellspasset. Idag var jag taggad inför Party Indoor Walking. Tog bilen till dagis och jobbet för det ösregnade i morse. Så den enda motionen jag fick var ju att gå från bilen till jobbet om jag inte tränade. Tog min koffeintablett 1 tim innan träning. Stressade som tusan med det sista på jobbet för att hinna sluta i tid. Sprang till bilen... Och då ser jag att höger framdäck är typ platt... ÅH NEJ!!! INTE PUNKA!!! Som tur väl är så var det inte det. Det såg värre ut än det var för framdäcken stog i en vattenpöl. Men jag jag kände att jag var tvungen att fixa det direkt... Lufttrycket var drygt 1!! Så då missade jag mitt pass...

Kom hem till Ola med gråten i halsen. Var så besviken!!!! Vi hade planerat att åka iväg och handla när jag kom hem. Men jag kunde inte bara släppa att jag missade träningen idag IGEN!!!! Jag vet jag är töntig :P Lite koffeinhög och hungrig och taggad på att träna sa jag till Ola: NEHE!! Nu sticker jag ut och springer runt Dragsö!! Så då gjorde jag det =) Är så stolt över mig själv!! Passet på gymet ska jag inte styra om jag ska kunna träna eller inte. Det är det mesta jag rört mig på nästan två veckor. Kände att jag fortfarande var lite småförkyld, inte så mycket ork efter bara en kycklingsallad till lunch och märkte att kondiotion är en färskvara ;) Det gick långsamt och det var skitjobbigt, jag tänkte nog på att stanna och börja gå ist säkert 10 gånger. Men jag kände genast en besvikelse och jag är så STOLT att jag genomförde rundan. 5,5 km men det tog mig 32 min... Hade blodsmak ner i lungorna en halvtimme efter... Och mådde smått illa. Halva rundan gick jag på ren vilja. Ser ju alla som skriver på facebook. "Nu har jag precis sprunign 5 km", "Då har jag avklarat 8 km, gick ju mycket bättre än jag trott". SKA JAG STANNA OCH GÅ DÅ?!?!!? Nehe, det gjorde att jag körde vidare. Kan dom så kan jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar