Sidor

måndag 23 april 2012

Sockerfri dag 8

Kan säga att det varit både en bra och en dålig dag. Det jobbiga har varit att jag just nu har en trotsig 3-åring som jag inte riktigt kan hantera. Vi bråkade i morse för att jag stängde av tv:n då han ville göra det, han ville varken åka bil eller vagn till dagis, och då blir det ju lite svårt. När jag hämtade honom ville han inte följa med. När vi lekt i lekparken med söta familjen Andersson, ville han inte gå från lekparken. Vi var tvugna att gå tidigare för han hade bajsat ner sina kalsonger. När vi kom hem var jag vrålhungrig. Ola hade inte gjort någon mat. Teo ville inte ta bort bajset i kalsongerna och jag fick ett psykbryt och kastade in honom på rummet. Inte för att det gjorde saken bättre... Allt jag säger att han ska göra vill han inte göra!!! VAD GÖR JAG FÖR FEL!?!?! Man känner sig ju helt värdelös.

Okej... Och så till det som varit bra med denna dagen:
1. Träffat Mikaela, Mio och Malva.
2. SPRUNGIT 7,5 KM!!!! 

Har inte sprungit så långt innan så jag är riktigt stolt =) Jag avslutade dagen bättre än vad jag startade. Och jag har fortfarande inte ätit gotte. Även att de bjöd på chokladkaka på jobbet ;) Och vågen visade minus idag. Det är ju ett plus!!

Har aldrig haft en sån här bra diet. Äta vad jag vill och bli lagom mätt och gå ner i vikt! Helt underbart ju =)

1 kommentar:

  1. oj jävlar vad du är duktig!!! Önskar jag orkade springa 1km.. du är superdukig!!
    Och ang Teo gör du inget fel, det är en ålder han är i och det är en kamp att behålla tålamod och finns nog inte någon förälder som inte tappar tålamodet.. det är bara att visa att du bestämmer och bita ihop tills perioden går över.. och JAG VET Lättare sagt än gjort!!

    SvaraRadera