Sidor

tisdag 17 april 2012

Sockerfri dag 2

Vaknade pigg och glad =) Men blev väldigt trött och fick huvudvärk i eftermiddag. Tvingade mig ut på en promenad nu ikväll och efter den så peppade Charlotta mig till att springa... Och jag förberedde mig på att det kasnke inte skulle gå så bra. Men det gick skitbra!! Har inte sprungit tillsammans med någon innan, men det gick jättebra och det var jättekul! Måste vi göra om!! Nu är man på G igen!! =) ÄNTLIGEN!!! =) Och huvudvärken försvann. Tänk vad lite motion kan göra!! ;)

Måste börja tänka annorlunda. Har pratat med mina vänner och en av dom har fått mig in på rätt tankebanor. Varför unna man sig och "förtjänar" att äta gotte?? Är det inte bättre att unna sig något man mår bra av? DET FÖRTJÄNAR MAN!! När jag ska börja äta godis igen så måste jag lära mig att jag INTE kan äta 1 kg varje gång... Istället kan man förtjäna att köpa ett fint klädesplagg. Eller unna sig en promenad, som Charlotta sa. Det var kloka ord. För det är ju motion som man mår bra av!! Och det förtjäna alla!!

Var med Teo på BVC idag på 3 års-kontroll. Han var jätteduktig och svarade på alla frågor. Och sköterskan var imponerad på hans uttal och språk. Hon tyckte att han låg som en 4-åring i språk och kommunikation. STOLT MAMMA!!!! Och efteråt fick han en röd hjälm och en liten ödla. Han blev jätteglad för hjälmen och har redan använt den =) Min PRINS!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar