Sidor

söndag 29 april 2012

Sockerfri dag 14

HALVVÄGS!!!

Idag har det varit en jobbig dag. Just nu vill jag bara gå och lägga mig för att sluta tänka på allt jag vill äta... Klarar jag två veckor till? Har kommit i det stadiet då jag undrar om det är värt det? Och jag vet att jag sa att det inte spelar någon roll om jag går ner i vikt, bara jag mår bra. Men just nu känner jag inte alls att jag mår bra och har gått UPP I VIKT denna veckan, om man jämför mot förra veckan. Ändå äter jag "normalt" men färre kolhydrater till middagarna och TRÄNAR. Känner mig inte lika motiverad längre och kommer jag någonsin gå ner till den vikten jag vägde för ett år sedan?? HUR SVÅRT SKA DET VARA??? Känns som om jag bara kämpar och kämpar och ändå händer det INGENTING!!! Ska jag äta mindre och träna mer???

6 kommentarer:

  1. orättvist när du är så duktig!!

    SvaraRadera
  2. Du är sååå grymt duktig o jag förstår att det måste kännas frustrerande!.. Men hur ser din kost ut, hur ofta äter du? Kanske är det en liten förändrig som behövs för att pusha igång kroppen, kanske ett extra mellanmål? Har du möjlighet att gå morgonpromenad innan frukosten? Du får inte ge upp nu när du kommit så långt! Kämpa på!! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter frukost kl 07 (havregrynsgröt med frysta hallon och en prottedrink), en frukt som mellis, lunch kl 12, frukt som mellis, middag runt 17-18... På helgerna blir de lite mer annorlunda. Har en son som ska lämnas på dagis på morgnen så promenad innan frukost blir det inte. Men efter då han lämnas på dagis och jag går till jobbet... Men förbränningen kanske är bättre om man går innan?

      Blev kanske mycket kolhydrater där? Mer än vad jag trott? Frukten är så smidig som mellanmål, och innehåller lite kalorier. Vad kan man byta ut det mot?

      Och ska man börja äta det goda brödet till frukost kanske? ;) Oj oj oj... Vilken djungel!! :P

      Radera
    2. Tycker du äter väldigt bra o är det nåt jag saknar så är det just havregrynsgröten!..
      Du kanske till o med äter för lite?.. Varierar du din kost tillräckligt? Kroppen vänjer ju sig snabbt om den får en väldigt ensidig kost. O ägg, ät mycket ägg i alla dess former som ger naturligt mycket protein! =)

      Men det viktigaste är nog att du äter dig tillräckligt mätt så att du inte går hungrig hela dagarna då det är lätt att överäta vid nästa måltid då, även om det skulle vara en sallad.

      Jag tror på dig!! ^^

      Radera
  3. Ett tips på vägen!
    Muskler väger mer än fett. Äter du rätt och träna så förvandlas ju fettet till muskler. Tänk inte så mycket på vikten. Du kommer se resultatet i kläderna och på kroppen. Troligstvis kommer du gå upp i vikt istället för ner, för det är ju muskler du vill ha inte fett. Som sagt ett litet tips på vägen....

    SvaraRadera