Sidor

torsdag 26 april 2012

Sockerfri dag 11


Var hos optikern idag för att kolla synen. Har aldrig gjort det innan. Mer än när jag skulle få lämpet till körkortet. Men det var ju knappast lika avancerat som detta. Jag sa att det bara var en liten koll för att försäkra mig om att allt är ok. Blivit lite orolig när kompsiar reagerat på att jag inte sett skyltar och så på lite längre avstånd. Men jag trodde ju att ingen såg så långt. att det var normalt. Eller att jag bara såg lite sämre. Samma sak när man har varit på MAX och beställt hamburgare. Då har jag fått gå fram längst fram och nästan lutat mig över disken för att se vad som är i hamburgarna. Optikern gjorde att jag fick supersyn!!!! Eller som han kallade det: att se normalt ;)

Summan av kardemumman är att jag har så dålig syn att det är på gränsen att jag får köra bil... Hoppsan hejsan.... Det hade jag ju inte riktigt väntat mig. Jag behöver inte skaffa glasögon, men han rekommenderade det iaf när jag kör bil. Efter jag hämtat Teo på dagis cyklade Teo (HELA VÄGEN FRAM OCH TILLBAKA.  STOLT MAMMA!!!) och jag gick till optikern och provade ut bågar som jag nu har beställt. Sen får jag se hur ofta jag använder dom. Men efter att ha provat på att ha bra syn hos optikern märker jag hur dålig syn jag har och hur mycket jag kisar hela tiden och anstränger ögonen...

SÅÅÅÅÅ GODISSUGEN!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar