Sidor

tisdag 4 januari 2011

Dag 2

Jaha, ska det redan börja bli jobbigt?? Nu är jag sugen på allt. Till helgen ska jag träffa systrarna och ha spel och filmkväll. Förmodligen kommer det ätas godis. Men jag har bestämt mig att jag inte ska äta något onyttigt ännu! Kan ju inte åka dit första veckan med att äta godis. Då kommer ju motivationen försvinna direkt!

Just nu så väger jag mig varje dag. Kanske inte så bra. Men jag kan ju inte hålla mig. Är ju som ett barn på julafton att ställa sig på vågen på morgonen =) Om man bara gått ner ett hekto så blir man taggad =) I morse måste det varit något fel på vågen... Eller så har jag druckit för lite eller bara rensat kroppen första dagen ;) För när jag vägde mig i morse stod vågen på 60,9 kg. Så kan ju inte hoppas på för mycket imorgon...

Jag som är en ätare och äter tills allt är slut, både mat och godis, har ett hett tips till er ;) Lägg upp maten på tallriken innan ni sätter er till bords. Risken är annars stor att ta en portion till när maten står framför nästan. Och sedan portionera upp maten som blir kvar =)

Dagens kost:
Frukost:
En tallrik havregrynsgröt med en halv skivad banan
En halv lingongrova med smör och två skivor rökt skinka

Mellanmål:
Äpple

Lunch:
Tonfisk och kidneybönor i krossade tomater
och kokta morötter

Mellanmål:
Äpple

Middag:
Köttfärssås på nötfärs, kidneybönor, stora vita bönor och krossade tomater
och kokta morötter

Kvällssnacks:
Fruktsmoothie, ett rån och en apelsin



Min middag! Ser kanske inte så aptitlig ut
men det var faktiskt jättegott =)
Och mätt blev jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar