Sidor

måndag 29 augusti 2011

EPIC FAIL

Igår syndade jag på högsta nivå!! Köpte godis på Hemmakväll och bakade en mini-hallonpaj med vispgrädde till. Ack så underbart gott det var! De första chokladbitarna smakade himmelskt, tror inte att det smakat så gott innan.

Var på leklandet med Teo igår fm och jag orkade knappt göra någonting. Suktade efter Teos glass han åt... Var en pina att klättra omkring där och jag bara längtade tills jag skulle få äta för då brukar det kännas bättre. Men det gjorde det INTE. Så när vi gick på wömöparken och tittade på djuren undrade jag vad jag höll på med? Är det värt det? Det är första gången jag tänkte så och jag kände mig nästan lite dreprimerad. Suktade efter vindruvorna och kexen Teo åt... DÅ! Det var DÅ jag bestämde mig för att synda. Och jag blev lycklig med en gång. Ola sa att jag log med hela ansiktet då jag satt i soffan och åt min choklad. Och så var jag mycket gladare och trevligare ;) Tog den första chokladbiten i bilen då jag kom från godis affären. Jag bara slängde mig över påsen!

Idag när jag gick till dagis och jobb kände jag energi för första gången på 2 veckor. Men jag ska fortsätta med dieten ett litet tag till för att bara se vad det ger och så kan jag säga att jag har provat på det. Sen tänker jag nog mixtra mig fram en bra kost för att gå ner. Men målet är ju självklart att kunna äta "normalt" när man är nöjd...

Första tuggan choklad på 2 veckor!
Precis satt mig i bilen och det smakade himelskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar