Sidor

tisdag 30 augusti 2011

Kolhydrater är min bästa vän

I söndags var den jobbigaste dagen på denna dieten. Idag var den näst jobbigaste. Ska det var så här jobbigt för att nå sitt mål? Trött, irriterad, tänker på mat hela tiden, magen funkar inte, vad är det för livskvalité??? Det värsta av allt är att motivationen försvinner. Vad är meningen med någonting?? Var helt nedstämd när jag gick hem från jobbet och noll energi. Teo är hos sin pappa som tur väl är. För jag kände mig inte precis som bästa mamman. Gick till affären för att köpa lite mat och köpte koffeintabletter på apoteket. Dricker ju inte kaffe då jag tänkte att det kan man kanske ta i samband med träning för att orka lite mer.

Har kommit på att denna dieten är INGET för mig. Dessa två veckor har varit ett helt liv!!!! Så idag ät jag bröd till min hamburgare. Jag ska äta kolhydrater igen. Får tänka ut något som passar mig. Jag funkar inte utan. Åt däremot ingen ost eller dressing till. Eller gjorde min egna dressing på kesella och hackad tomat och vitlök. Känns lite som ett misslyckande... Har hållt ut länge och mått piss. Just för att jag inte velat misslyckas. Men min syster sa till mig idag att all kost passar inte alla för vi är olika och funkar olika och det tröstade lite. Får komma på något som passar mig. Lite kolhydrater vid varje måltid? Lite mer vid få tillfällen? Ladda med kolhydrater innan träning? Gröt eller ägg till frukost? Jösses jag har bara blivit mer förvirrad!! Och nu kan jag ju inte äta riktigt lika mycket fet mat som jag gjort innan. Jag kan ju inte äta fetgrädde, fetostar och fetkorv när jag äter kolhydrater. Äta med måtta kanske??

Efter att jag kommit hem och fått i mig mat som söta Ola gjort mådde jag fortfarade piss. Ville bara skrika rakt ut och gråta!!!! Varför mår jag dåligt. Varför känns allt jobbigt?? Varför??? VARFÖR???? Tog en koffeintablett la mig i soffan och tänkte på deprimerande saker och en halvtimma senare tog jag mig i kragen och sprang min Dragsörunda på 5,9 km. Jobbigt i början. Ont i halsen och träningsvärk i benen efter gårdagen bodypump. Tar ca 35-40 min att springa för mig. När jag bara hade 10 min kvar hade jag världens energi och sprang i takt till musiken och kände adrenalinet och ökade farten. Koffeintabletten kanske kickade in. UNDERBAR KÄNSLA!!!! ENERGI!!! ÄNTLIGEN!!! Så nu mår jag toppen igen =) Tänk vad lite kolhydrater, koffeintablett och en joggingtur kan göra =)

Passade även på att gå en morgonpromenad när jag är barnfri. Blir förmodligen så imorgon också. Och så hoppas jag på viktnedgång till på måndag. Och att jag mår bra under tiden ;)
Blev ett långt inlägg.... Hoppas ni orkat läsa ;)

Gröt eller äggfrulle imorgon???

1 kommentar:

  1. Ja du, vad ska jag skriva??
    Precis som din syster sa så tror jag med på att vi alla funkar olika, jag trodde inte denna dieten skulle funka på mig då jag i vanliga fall inte är mkt för kött men det har funkat ok. däremot ska jag börja träna nästa vecka och tror inte jag reder det utan kolhydrater. Tror du måste lyssna på din kropp och att plåga digsjälv är inte att lyckas.. att gå runt och må dåligt är inte att vara duktig, du lever ju bara en gång.. och du är superduktig med din träning.. och du kan laga bra mat så du kommer snart till ditt mål, kanske inte så snabbt som du planerat men du kommer å bättre under tiden. Du är superduktig!!!

    SvaraRadera